دسته‌بندی نشده

استایل کژوال چیست + راهنمای نکات مهم و خرید

مانتو عروسکی شیک رنگ مشکی کد 404
در سال های اخیر با بالاتر رفتن سطح آگاهی عموم مردم و در دسترس تر بودن اینترنت، واژگان زیادی در حوزه های مختلف خاصه حوزه ی مد و پوشاک بین مردم همه گیر شده است. واژه هایی که غالبا نیز لاتین هستند و جای خود را در بین مکالمات روزمره ی افراد باز کرده اند. بسیاری از این کلمات مفهوم تازه ای نداشته و همگان با آن آشنایی دارند اما نوع به کارگیری آنها متفاوت شده است. یکی از این عبارات نام برده شده *استایل کژوال* است که اخیرا در صحبت های مردم و همچنین در فروشگاه های آنلاین مکررا استفاده می شود. در این مقاله قصد داریم مفهوم این عبارت را با هم بررسی کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

استایل کژوال چیست؟

واژه ی انگلیسی کژوال در لغت به معنای غیرمهم یا غیررسمی است. همین معنای لغتی کلمه می تواند شما را در مفهوم آن در دنیای مد و پوشاک راهنمایی کند. به طور کلی این استایل که به استایل غیررسمی نیز معروف است، به سبکی از لباس پوشیدن گفته می شود که رسمی نباشد و حس راحتی را همراه با شیک بودن به همراه دارد. بسیاری از افراد برخی استایل ها مثل استایل ورزشی را با این استایل اشتباه می گیرند که خب طبیعتا این دو کاملا با هم تفاوت دارند. استایل کژوال منحصر به یک جنسیت خاص نیست و برای هم مردان و هم زنان قابل استفاده است. به خاطر داشته باشید که نباید شلختگی و پوشیدن هر لباس راحتی بدون در نظر گرفتن ظاهر و سبک را با استایل کژوال اشتباه گرفت.  از این استایل می توان برای دورهمی های دوستانه، کافه رفتن و گردش در سطح شهر استفاده کرد و هرگز نباید این استایل را برای مهمانی ها و مجالس رسمی، عروسی و قرارهای کاری مهم انتخاب کرد.

پیشنهاد بازدید : مانتو عروسکی کوتاه مانتو مجلسی جدیدمدل مانتو جدید و به روزمانتو مزونی شیک

تاریخچه استایل کژوال

به طور معمول پس از آشنا شدن با مفهومی تازه، تلاش می کنیم تا تاریخچه و عقبه ی آن مفهوم را نیز بدانیم. حال سوال اینجاست که تاریخچه ی این استایل چیست؟ در اوایل دهه 1920 در آمریکا و قسمت هایی از اروپا، مردم تمایل به تغییر در سبک پوشش خود داشتند. تا آن زمان استایل اکثر مردم رسمی بود. شاید در فیلم ها و سریال های آن دوره هم دیده باشید که لباس های مردم در آن دوران خصوصا لباس خانم ها چقدر پرزرق و برق و سنگین و رسمی بود. این لباس ها تا حد زیادی آزادی عمل در انجام فعالیت های روزانه را از افراد می گرفت و آن ها را ملزم کرد تا با تغییری در استایل خود و راحت تر کردن آن در عین زیبایی، به کارهای خود نیز برسند. از آن سال ها به بعد کم کم این سبک لباس پوشیدن همه گیر شد و در موقعیت های مناسب با اعتماد به نفس کامل از آن استفاده می شد.  در دهه های اخیر، سلبریتی ها و افراد معروف در حوزه های مختلف نیز، در بسیاری از دورهمی هایشان از همین استایل کژوال استفاده کرده اند.

در استایل کژوال چه لباس هایی بپوشیم؟

آیتم های زیاد و متنوعی در لباس ها وجود دارند که می توان آن ها را برای ترکیب یک استایل غیررسمی زیبا انتخاب کرد. ترکیب شلوارهای جین ساده با شومیز و مانتو کتی های تک رنگ و غیر رسمی، ترکیب مانتو اسپرت شیک بلند با یک شلوار ساده روی آن، دامن های میدی بدون زرق و برق همراه با شومیز های نخی ساده و مهم تر از همه انواع تی شرت ها با شلوارهای جین یا کتان از بهترین انتخاب ها برای استایل غیررسمی مردانه و زنانه هستند.

مانتو زنانه کرم ساده کد 501

صفحات پر بازدید مانتونو : مانتو تابستانی جدیدمانتو دخترانه شیکمانتو زنانه بلندمانتو شلوار اداری 

در یک استایل کژوال چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

شاید فکر کنید ترکیب کردن لباس ها برای ساختن یک استایل کژوال و غیررسمی کار راحتی باشد اما به خاطر داشته باشید نکته هایی وجود دارند که در صورت رعایت نکردن آنها، ظاهری نامناسب خواهید داشت.
  • به خاطر داشته باشید مهم ترین نکته در این استایل ، راحتی شما در لباس مورد نظرتان است.
  • راحتی در لباس نباید با ست نبودن و شلختگی اشتباه گرفته شود.
  • شلوارهای جین در رنگ های مختلف، بهترین انتخاب برای پایین تنه در این استایل هستند.
  • در فصل سرما از ترکیب انواع بافت های تک رنگ و ساده برای بالاتنه در این استایل غافل نشوید.
  • لباس هایی که برای این استایل انتخاب می کنید نباید جنسی داشته باشند که به راحتی چروک شوند؛ زیرا چروک لباس شما را نامرتب نشان خواهد داد.
  • لباس های خیلی تنگ یا خیلی گشاد برای این استایل مناسب نیستند.
  • تاثیر رنگ های خنثی در این استایل را دست کم نگیرید.

انواع جدید مدل مانتو دانشجویی بلند، مانتو بهاره شیک و مانتو پاییزه بلند را هم میتوانید از فروشگاه مانتونو خرید نمایید

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *